Prijavite se. Besplatno!

Prijavite se na naše savjete za bezbrižan svakodnevni život.

Momenat kada se vozač motora „zamrzne“: prevelika brzina ili neznanje?


 

U kritičnim momentima ključno je sagledavanje situacije i pravilno rukovanje. 

Sezona je počela, a motociklisti često padaju. Iako je utvrđeno da su u trećini najtežih sudara s motorima krivi vozači automobila, ne smijemo zatvarati oči pred činjenicom da su, u mnogim slučajevima, motociklisti sami skrivili nesreću. Zašto je tako? Uzrok je neznanje i nedostatak kontrole motocikla, bez obzira na činjenicu da u nesrećama učestvuju motociklisti vrlo zrele dobi.
 

Mnogi motociklisti kažu: "Vozim sporije!" i misle da su spašeni svih briga. Takvo razmišljanje je pogrešno. Daje lažni osjećaj sigurnosti. Kad se jednom nešto dogodi (da, jednom je u pitanju ), vremena za razmišljanje i odluku šta napraviti biće premalo. I baš u tom trenutku vozači shvate da voze prebrzo - bez obzira na stvarnu brzinu vožnje. Zato se i dogodi nesreća.

Bitno je posmatranje situacije na putu kao i pravilno rukovanje motorom

Koristimo izgovor da je na cesti bilo pijeska ili blata. Možemo tražiti i uzroke u tome da su ceste neujednačene, puknute i da cesta često nelogično „visi“. Međutim to se sve može pravovremeno predvidjeti. Iznenađenje se događa samo kada motociklisti, iznenada, prednost oduzme automobil.

Svaki vozač mora stalno „skenirati“ okruženje u kojem se nalazi. Bitno je stalno posmatrati cestu, i to dovoljno daleko ispred sebe, i dovoljno široko u stranu. Naravno treba i vidjeti, a ne samo gledati! Ukoliko ste na cesti opazili pijesak, onda trebate i računati na taj pijesak. Kada primijetite da su radovi na cesti svježi ili skorašnji, moguće je da će višak pijeska biti i na cesti. Ukoliko je cesta dosta „pokrpana“ i neujednačena,  možete očekivati ​​rupu ili grbu koja može motociklistu izbaciti iz ravnoteže.

Poznavanje ponašanja motocikla je osnova za vozača kako bi mogao adekvatno reagovati. Jedna od osnovnih (loših) osobina motora je da prilikom kočenja ne dopušta okretanje točkova. Isto tako se ponašaju i automobili bez ABS kočnice. Kada  vozač u krivini stisne kočnice, točkovi  bi zablokirali i automobil bi proklizao iz krivine.

Uzvišenja i udubljenje na cesti. Što sada?

Pretpostavimo da se vozač doveze do zavoja, iznenada naleti na udubljenje ili uzvišenje na asfaltu koje nije vidio. Udarac ga preko sjedala snažno pogodi u leđa. Ako vozite sportski motor koji ima kratku suspenziju, dobićete snažan udarac i u ruke, a time će se i motor zatresti. U takvoj situaciji svaki vozač jače hvata volan i pokušava poravnati  motorl, te ga umiriti i usporiti. Od te tačke pa nadalje loše istrenirani vozač će cijelo vrijeme gledati ispred prednjeg točka i čekati. Ili će gledati u ogradu duž ceste te ukoliko ništa ne preduzme, sigurno će udariti tačno tamo gdje gleda. 

Vozač, uz dobro poznavanje motora, mora imati dobru fleksibilnost, snagu i izdržljivost.

 

Šta bi vozač motora trebao učiniti u takvoj situaciji? Kočenje do zaustavljanja je pogrešna opcija, iako tako diktira instinkt samoodržavanja.

Važno je da motociklista u prvom trenutku malo umiri motocikl. Kako?

  • Malo smanji brzinu;
  • Pravovremeno popusti kočnice;
  • Gleda u smjeru vožnje;
  • Odlučno nagne motor u smjeru vožnje.

 

Ukoliko motor nema ABS kočnice, tada postoji velika opasnost da zadnji točak zablokira. To ne želimo jer zadnji točak može početi poskakivati i vrlo vjerovatno zanijeti motor. Upravo zbog toga je potrebno prije svake sezone dobiti osjećaj kako reaguju kočnice, i šta se događa prilikom „oštrog“ kočenja.
 

Šta ukoliko se nađete u situaciji da morate kočiti punom snagom? Saznajte kako u potpunosti iskoristiti kočionu moć motora.

Opasnije od prebrze vožnje je strah od prebrze vožnje

Sasvim ista situacija događa se kada vozač, prije zavoja, shvati da je precijenio brzinu. Čovjeka obuzme strah i želi pod svaku cijenu usporiti kretanje da bi spasio glavu. U takvoj situaciji tajna opstanka je u jednostavnoj činjenici da je potrebno samo kratko stisnuti kočnice, gledati u smjeru vožnje, a zatim otpustiti kočnice te odlučno nagnuti motocikl i usmjeriti ga u zavoj. U suprotnom možete završiti u jarku ili ogradi.

Manje vještog motociklistu oštar zavoj će preplašiti jer nema dovoljno iskustva. S obzirom na slabo znanje i suzdržanost, uvijek radi iste stvari, na isti način. Dakle, ne napreduje.

Za prvi korak prema sigurnijoj vožnji zapamtite prvo pravilo vožnje motocikla: tokom vožnje trebate biti sto posto skoncentrisani na vožnju i stalno na oprezu. Motociklista tokom vožnje ne smije misliti na događaje sa posla ili na ručak koji ga čeka na kraju vožnje. Ako shvatite da ne znate kuda ste vozili posljednji kilometar nosite glavu u torbi. Odsustvo misli je podjednako opasno kao i alkohol.

 

Članak izražava stavove autora, a ne nužno i stavove Triglav osiguranje a.d.

 

AUTOR: MITJA GUSTINČIČ

Mitja Gustinčič je novinar sa 35-godišnjim iskustvom u motociklizmu. Koautor je nekoliko vodiča za motore, autor priručnika za motore pod nazvom Majstor za motore, jedine slovenačke knjige na tu temu. Osnivač je časopisa posvećenog motorima, MotoSL. Znanje o automobilima i motorima je stekao na trkama, a na putu je miran i savjestan vozač.

 Izvor: www.triglav.si

Da li mislite da će vam ovaj savjet dobro doći ako se nađete u sličnoj situaciji? Onda ne smijete propustiti još savjeta koje pripremamo za vas.

 

Prijavite se na naš Newsletter kako bi redovno na vašu e-mail adresu stizali savjeti koje spremamo za vas.

 

Share on Google+