Osiguranje opšte odgovornosti za pravna lica

Osiguranje opšte odgovornosti pokriva štetu zbog civilno-pravnih odštetnih zahtjeva trećih osoba zbog neočekivanog i iznenadnog događaja (nesreće) koji proizlazi iz djelatnosti, vlasništva i pravnog odnosa za koji je osiguranik odgovoran.

Ako bismo mogli sa sigurnošću prognozirati budućnost, život bi bio jednostavniji. Jasno, uvijek pokušamo predvidjeti šta se sve može dogoditi, ali ponekad dođe do malo vjerovatnog toka događaja koji se završe sa nesrećom. Ove slučajeve je nemoguće predvidjeti, ali možemo, sa odgovarajućim osiguranjem, za njih biti pripremljeni.

Za treće osobe, ako drugačije nije dogovoreno, smatraju se i vlastiti uposlenici osiguranika, čime je uprava preduzeća posebno motivirana za zaključivanje ove vrste osiguranja.

 

Osiguranje opšte odgovornosti pokriva odgovornost za štetu zbog povrede ljudi, tj. tjelesnih povreda, oštećenja zdravlja ili smrti, te štetu na predmetima, tj. njihovo uništenje, oštećenje ili nestanak. Dodatnim dogovorom osiguranje je moguće proširiti i na odgovornost za čistu imovinsku štetu koja nastane zbog činjenice, napuštanja ili greške, i koja nije nastala niti na osobama niti na stvarima.

 

U okviru opšte odgovornosti kod nas se može zaključiti kao proširenje osiguranja i osiguranje odgovornosti od ekoloških šteta prouzrokovanih okolini.



Provjerite

Da li se odgovornost može lako
osigurati?
Kako uzeti
osiguranje?
Obim osiguravajućeg
pokrića
Premijske
stope

Osiguranje opšte odgovornosti pokriva štetu zbog civilno-pravnih odštetnih zahtjeva trećih osoba zbog neočekivanog i iznenadnog događaja (nesreće) koji proizlazi iz djelatnosti, vlasništva i pravnog odnosa za koji je osiguranik odgovoran

Preporučujemo da se zaključi:

  • kada se posluje na odloženo plaćanje;
  • prilikom ulaska na nova tržišta
  • u poslovanju sa novim kupcima;
  • kada poslujete as velikim brojem kupaca čiju kreditnu sposobnost je teško provjeriti;
  • ako na tržištu postoji mnogo kompanija sa lošom solventnošću;
  • ako je veliki dio prodaje vezan za mali broj kupaca;
  • ako postoji jaka konkurencija na tržištu koje nudi povoljne cijene i uslove plaćanja


Izbirate lahko med dvema tipoma zavarovalnih kritij:

  • uže pokriće: u ovom slučaju osigurani rizik je trajna nesolventnost kupca ili dužnika, koja se najčešće ogleda u obliku stečaja ili prinudnog poravnanja nad kupcem  u ovom slučaju postoji mala vjerovatnoća da će potraživanja povjerioca biti otplaćeno
  • šire pokriće: ovo pokriće uključuje, pored užeg pokrića i obavezu osiguravajućeg društva da isplati naknadu za osiguranje u slučaju da je protekao određeni broj dana do datuma dospijeća fakture


U zavisnosti do izbora pokrića osiguravajuća kuća isplaćuje naknadu osiguranja kada:

  • kupac postaje formalno nesolventan, tj.u slučaju stečaja ili prinudne nagodbe
  • protekao je određeni broj dana (period čekanja) do datuma dospijeća posljednje neplaćene fakture


Visina premijskih stopa zavisi od:

  • obim potraživanja,  koja će biti predmet osigurnja. veći obim osiguranih potraživanja znači i bolje izjednačavanje rizika, jer zakon velikih brojeva dolazi do izražaja, što znači da su osigurana potreživanja do velikog broja preduzeća, uključujući i dobre i loše kreditne kompanije;
  • tržišta sa kojih dolaze dužnici: neka tržišta su rizičnija, neka manje, neka osim poslovnih rizika imaju i makroekonomske i/ili političke razlike;
  • djelatnost iz kojih dolaze dužnici: neke djelatnosti su rizičnije (uglavnom radno intenzivne industrije sa niskom dodanom vrijednošću), neke manje;
  • izbor obima osiguranja: uži ili širi.


Želite li ponudu za osiguranje?

Pišite nam na info@triglavrs.ba ili pošaljite upit poštom na Prvog krajiškog korpusa 29, 78000 Banja Luka.

Česta pitanja

Kako funkcionira proces osiguranja?

Popunite zahtjev i pošaljite na info@triglavrs.ba kako bismo pripremili indikativnu ponudu. U njemu će biti postavljeni bitni elementi ugovora o osiguranju i predloženi sljedeći koraci potrebni prije sklapanja osiguranja. U slučaju načelnog slaganja sa predloženim uslovima osiguranja, daćete nam podatke o vašim klijentima u svrhu određivanja granica osiguranja. Također ćemo se dogovoriti o svim posebnim karakteristikama na koje naiđete u svom poslovanju. Nakon toga slijedi priprema i zaključivanje ugovora o osiguranju koji stupa na snagu u skladu sa ugovorom.

Koje je pokriće osiguravajućeg društva?

Osiguravajuća kuća pokriva iznos nastale štete, do iznosa ugovorenog limita garancije osiguranja, umanjenog za učešće osiguranika u šteti.

Koje su obaveze osiguranika nakon zaključenja ugovora o osiguranju?

Osiguranik je dužan da:

  • dostavlja društvu za osiguranje redovne mjesečne podatke o fakturisanoj realizaciji ili stanju neizmirenih potraživanja (tj. registracija potraživanja za osiguranje) na osnovu kojih osiguravajuće društvo ispostavlja račun za uplatu premija osiguranja;
  • prekinuti isporuke kupcu koji kasni sa plaćanjem duže nego što je ugovoreno (čak i ako se nepodmireni račun odnosi na potraživanja koja su nastala prije stupanja na snagu ugovora o osiguranju);
  • da redovno mjesečno izvještava osiguravajuće društvo o klijentima koji kasne sa plaćanjem duže nego što je ugovoreno;
  • aktivno sudjelovati u procesu naplate (podsjetnik, elektronska ovrha, naplata preko eksterne agencije u dogovoru sa osiguravajućim društvom).
Koje su prednosti osiguranja kod Triglav osiguranja, ad ?

Osiguranjem dobijate pouzdanog partnera koji će vam odgovoriti i dati tačne i ažurne informacije o vašim klijentima. Prava iz polise osiguranja možete ostvariti u korist banke. U slučaju povoljnog odnosa šteta, osnovne premijske stope se smanjuju.

Od čega zavisi premijska stopa?

Stopa premije zavisi do projektovanog obima odložene prodaje, koja je predmet osiguranja, kao i do djelatnosti iz koje potiču klijenti ugovarača osiguranja, sjedišat kupaca i nenaplaćenih potraživanja u prošlosti.

Šta je limit garancije osiguranja i kako se određuje?

Limit osiguranja je maksimalni iznos nenaplaćenih potraživanja do kojeg osiguravajuće društvo garantuje otplatu nenaplaćenih potraživanja do pojedinačnog dužnika. Određuje se na osnovu obima poslovanja, sezonskih efekata, rokova plaćanja ili kašnjenja. Prilikom određivanja limita pokriće osiguravajuće društvo uzima u obzir sve rapoložive finansijske podatke i druge informacije sa kojima raspolaže. U slučaju gomile manjih kupaca, možemo dogovoriti automatski limit osiguranja, pri čemu sam osiguranik, na osnovu dogovorenih kriterijuma, procjenjuje adekvatnost kreditnog rejtinga svojih klijenata.



Dokumenti

Za pregled dokumenata preporučujemo PDF program Adobe Acrobat Reader

OSTALI DOKUMENTI