Dokumenti

Za pregled dokumenata preporučujemo PDF program Adobe Acrobat Reader

OSTALI DOKUMENTI

Provjerite

Koja potraživanja možete
osigurati?
Kdaj skleniti
zavarovanje?
Obseg zavarovalnega
kritja
Premijske
stopnje

Predmet osiguranja su kratkoročna potraživanja prodavca po osnovu prodaje robe ili izvršenja radova i usluga kupcima ili dužnicima.

U triglav osiguranju, ad moguće je osigurati potraživanja od kupaca u BiH ili inostranstvu.


Sklenitev priporočamo:

  • ob poslovanju na odloženo plačilo;
  • ob vstopu na nove trge;
  • pri poslovanju z novimi kupci;
  • ko poslujete z velikim številom kupcev, katerih kreditno sposobnost je težko preverjati;
  • če je na trgu veliko podjetij s slabo plačilno sposobnostjo;
  • če je velik del prodaje vezan na majhno število kupcev in
  • če je na trgu močna konkurenca, ki nudi ugodne cene in plačilne pogoje.

Izbirate lahko med dvema tipoma zavarovalnih kritij:

  • ožje kritje: v tem primeru je zavarovana nevarnost trajna plačilna nesposobnost kupca oziroma dolžnika, ki se običajno odraža v obliki stečaja ali prisilne poravnave nad kupcem – v tem primeru obstaja majhna verjetnost, da bodo upnikove terjatve poplačane;
  • širše kritje: to kritje poleg ožjega vključuje tudi obveznost zavarovalnice, da izplača zavarovalnino v primeru, ko od zapadlosti računa preteče določeno število dni.


Zavarovalnica glede na izbiro kritja izplača zavarovalnino, ko:

  • kupec postane formalno nesolventen tj. v primeru stečaja ali prisilne poravnave,
  • je od zapadlosti zadnjega neplačanega računa preteklo določeno število dni (čakalni rok).

Višina premijskih stopenj je odvisna od:

  • obsega terjatev, ki bodo predmet zavarovanja: večji obseg zavarovanih terjatev pomeni boljšo izravnavo nevarnosti, saj prihaja do izraza zakon velikih števil, kar pomeni, da so zavarovane terjatve do velikega števila podjetij, med katerimi so tako podjetja z dobro kot slabo boniteto;
  • trgov, s katerih prihajajo dolžniki: nekateri trgi so bolj rizični, nekateri manj, na nekaterih so poleg poslovnih prisotna tudi makroekonomska in/ali politična tveganja;
  • dejavnosti, iz katerih prihajajo dolžniki: nekatere dejavnosti so bolj rizične (gre predvsem za delovno intenzivne panoge z nizko dodano vrednostjo), nekatere manj;
  • izbire obsega zavarovalnega kritja: ožje ali širše kritje.

Za otplatu vaših potraživanja

Rizik neplaćanja prodate robe ili usluga na odloženo plaćanje jedna je od osnovnih opasnosti sa kojima se kompanija suočava u svom poslovanju.

Osigurajte potraživanja od kupaca jer uz osiguranje ćete:

  • smanjiti rizik kašnjenja u odloženom plaćanju (rizik kašnjenja klijenta zbog nemogućnosti oporavka, stečaja ili prinudnog poravnanja);
  • obezbijediti isplatu potraživanja, kao značajnog dijela imovine preduzeća;
  • konkurentniji na tržištu i imat ćete veće mogućnosti da promovirate prodaju uz ponudu odloženog plaćanja;
  • olakšati realizaciju planiranih novčanih tokova i
  • dobio povoljnije uslove kreditiranja ustupanjem prava osiguranja u korist banke.

Želite ponudu za osiguranje?

Upitnik pošaljite na info@triglavrs.ba ili na adresu Prvog krajiškog korpusa 29, 78000 Banja Luka.

Česta pitanja

Kako funkcionira proces osiguranja?

Popunite zahtjev i pošaljite na info@triglavrs.ba kako bismo pripremili indikativnu ponudu. U njemu će biti postavljeni bitni elementi ugovora o osiguranju i predloženi sljedeći koraci potrebni prije sklapanja osiguranja. U slučaju načelnog slaganja sa predloženim uslovima osiguranja, daćete nam podatke o vašim klijentima u svrhu određivanja granica osiguranja. Također ćemo se dogovoriti o svim posebnim karakteristikama na koje naiđete u svom poslovanju. Nakon toga slijedi priprema i zaključivanje ugovora o osiguranju koji stupa na snagu u skladu sa ugovorom.

Koje je pokriće osiguravajućeg društva?

Osiguravajuća kuća pokriva iznos nastale štete, do iznosa ugovorenog limita garancije osiguranja, umanjenog za učešće osiguranika u šteti.

Koje su obaveze osiguranika nakon zaključenja ugovora o osiguranju?

Osiguranik je dužan da:

  • dostavlja društvu za osiguranje redovne mjesečne podatke o fakturisanoj realizaciji ili stanju neizmirenih potraživanja (tj. registracija potraživanja za osiguranje) na osnovu kojih osiguravajuće društvo ispostavlja račun za uplatu premija osiguranja;
  • prekinuti isporuke kupcu koji kasni sa plaćanjem duže nego što je ugovoreno (čak i ako se nepodmireni račun odnosi na potraživanja koja su nastala prije stupanja na snagu ugovora o osiguranju);
  • da redovno mjesečno izvještava osiguravajuće društvo o klijentima koji kasne sa plaćanjem duže nego što je ugovoreno;
  • aktivno sudjelovati u procesu naplate (podsjetnik, elektronska ovrha, naplata preko eksterne agencije u dogovoru sa osiguravajućim društvom).
Koje su prednosti osiguranja kod Triglav osiguranja, ad ?

Osiguranjem dobijate pouzdanog partnera koji će vam odgovoriti i dati tačne i ažurne informacije o vašim klijentima. Prava iz polise osiguranja možete ostvariti u korist banke. U slučaju povoljnog odnosa šteta, osnovne premijske stope se smanjuju.

Od čega zavisi premijska stopa?

Stopa premije zavisi do projektovanog obima odložene prodaje, koja je predmet osiguranja, kao i do djelatnosti iz koje potiču klijenti ugovarača osiguranja, sjedišat kupaca i nenaplaćenih potraživanja u prošlosti.

Šta je limit garancije osiguranja i kako se određuje?

Limit osiguranja je maksimalni iznos nenaplaćenih potraživanja do kojeg osiguravajuće društvo garantuje otplatu nenaplaćenih potraživanja do pojedinačnog dužnika. Određuje se na osnovu obima poslovanja, sezonskih efekata, rokova plaćanja ili kašnjenja. Prilikom određivanja limita pokriće osiguravajuće društvo uzima u obzir sve rapoložive finansijske podatke i druge informacije sa kojima raspolaže. U slučaju gomile manjih kupaca, možemo dogovoriti automatski limit osiguranja, pri čemu sam osiguranik, na osnovu dogovorenih kriterijuma, procjenjuje adekvatnost kreditnog rejtinga svojih klijenata.